Home
Schadebeperkende maatregelen

Schadebeperkende maatregelen

Direct contact opnemen
Benjamin-Daan-Eva-Rene-Utrecht

Voorafgaand aan de recall

  • Een goed ingerichte organisatie, denk aan algemene voorwaarden;
  • Opstellen van duidelijk procedures;
  • Zorgen dat werknemers bekend zijn met de procedures en hiernaar handelen;
  • Duidelijk crisisplan (onder meer de samenstelling en taakverdeling van crisisteam en gegevens van interne en externe adviseurs, zoals mediawoordvoerders en juridische adviseurs, de NVWA, verzekeraars en/of verzekeringsmakelaars);
  • Werkbaar klachtensysteem inrichten in samenwerking met afnemers en verkopers.

Tijdens de recall

  • Spoedig mogelijk achterhalen van de oorzaak van de (mogelijke) onveiligheid van het levensmiddel;
  • Informeren van werknemers, leveranciers, afnemers, verzekeraar;
  • Informeren van consumenten;
  • Het informeren van de NVWA.

Let op: betrek de ingeschakelde experts en de verzekeraar bij het contact met de NVWA. Verder is het van belang om de afspraken met NVWA schriftelijk vast te leggen. Dekking onder de verzekering kan namelijk afhankelijk zijn van specifieke instructies die door de NVWA zijn gegeven.

Na de recall

  • Evaluatie van de uitgevoerde recall ter verbetering van het proces voor een onverhoopte volgende keer. Een evaluatie dient zowel op productniveau als op procesniveau plaats te vinden.
Eva Schothorst - Gransier
Wij staan voor je klaar

Meer weten over schadebeperkende maatregelen?

Bij JPR tref je hoogwaardige professionals die net zo zijn als jij. Toegankelijk en altijd bereid om te helpen. 

Neem contact op

Direct contact opnemen

Heb je een vraag of wil je dat één van onze collega’s contact met je opneemt? Via het onderstaand formulier kun je ons een bericht sturen.