Menu
JPR Advocaten

SLA opstellen

Wat is een SLA?

In de praktijk wordt veel gesproken over een SLA, maar wat is een SLA? SLA’s zijn Service Level Agreements. De Service Level Agreements worden in de praktijk kortweg aangeduid als SLA.

In de SLA worden de afspraken vastgelegd over de verwachte kwaliteitseisen en de wijze van operationele dienstverlening. Ook wordt natuurlijk aandacht besteed aan de kosten en wijze van doorberekening van de kosten.

Waarom een SLA opstellen?

Het opstellen van een SLA is iets waar het management in begin geen prioriteit aan geeft. Door de afspraken tussen de leverancier en de klant goed vast te leggen, worden zaken als beschikbaarheid van de website, systemen of diensten controleerbaar. Een goede service contract met de leverancier of klant opstellen maakt dat doelstellingen en verwachtingen voor een ieder duidelijk zijn en kunnen op deze manier discussies achteraf worden voorkomen.

ICT-vraagstukken maken een steeds belangrijker deel uit van de ondernemingen en de ondernemingen zijn ook steeds vaker afhankelijk van de websites en systemen. Dit maakt dat het van belang is terug te kunnen vallen op een duidelijk contract. Doordat elke organisatie maar ook elk systeem anders is, maakt dat een SLA opstellen maatwerk is en op zorgvuldige wijze moet gebeuren.

De advocaten van de sectie IE & ICT van JPR Advocaten kunnen u ondersteunen bij het opstellen van SLA.

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem contact op
Op de hoogte blijven?
Meld u aan voor de nieuwsbrief: